Seurakunta auttaa, neuvoo ja tukee

Ota rohkeasti yhteyttä!

Seurakunnan auttamistyö perustuu kristilliseen rakkauteen. Autamme, neuvomme ja tuemme ihmistä vaihtuvissa elämäntilanteissa; työ on keskustelua, toimintapiirejä, kotikäyntejä, neuvontaa ja opastusta taloudellisissa asioissa. Diakoniatyöntekijän tai papin luo tuleminen ei edellytä erityisongelmia, syyksi riittää tarve luottamukselliseen keskusteluun.

Millaista apua perheet voivat saada

Kirkon perheasiain neuvottelukeskus on perheiden tukena. Vaikka neuvottelukeskus sijaitsee Jyväskylässä, se palvelee myös Laukaan kunnan alueella olevia perheitä. Voit varata ajan Perheasiain neuvottelukeskuksen kotisivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä esimerkiksi parisuhteen ongelmien selvittämiseksi.

Laukaan kunnan perheneuvolastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä saa apua erilaisissa lapsen tai nuoren kasvuun tai kehitykseen, mielenterveyden tukeen, päihteiden käyttöön, vanhemmuuteen, parisuhteeseen tai erotilanteeseen liittyvissä kysymyksissä..

Laukaan lasten ja nuorten hyvinvointi- ja perhekeskus HyPeLinkki avautuu uudessa välilehdessä tarjoaa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia tukevia palveluita hallintorajat ylittäen. Tavoitteena on tarjota saavutettavia ja oikea-aikaisia palveluja matalalla kynnyksellä asiakaslähtöisesti.

Keski-Suomen hyvinvointialueenLinkki avautuu uudessa välilehdessä tarjoamista perheiden palveluista, kuten kotipalvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja perhetyöstäLinkki avautuu uudessa välilehdessä löytyy lisää tietoa hyvinvointialueen kotisivuilta.

Diakoniatyöntekijät

Vastaanotto ajanvarauksella puhelimitse tai sähköpostilla.

Arto Muurikainen, puh. 0400 712 111, arto.muurikainen@evl.fi

Mirja "Kutti" Hytönen, puh. 040 5832 611, mirja.a.hytonen@evl.fi

Riikka Eskelinen, puh. 040 065 3216, riikka.eskelinen@evl.fi

Elisa Vainio, puh. 040 837 0251, elisa.vainio@evl.fi, diakoniatyöntekijä-vapaaehtoistyön koordinaattori

Päivi Kivilahti, puh. 050 410 9772, paivi.kivilahti@evl.fi, lähetyssihteeri-diakoniatyöntekijä, määräaikainen virka

Ajankohtaista diakoniatyössä

Sururyhmä

Laukaan seurakunnassa toimii sururyhmä, joka on läheistensä menettäneiden ryhmä. Se kokoontuu seitsemän kertaa. Ryhmään pääset mukaan ilmoittautumalla. Uusi sururyhmä aloittaa vuosittain marraskuussa.

Lisätietoja: seurakuntapastori Susanna Värre-Kierros ja diakoniatyöntekijä Arto Muurikainen (ks. yhteystiedot)

Äänilehti

Näkövammaisille luetaan Laukaa-Konnevesi-lehti kasetille. Halutessasi kasetin, ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin tai Keski-Suomen Näkövammaisten toimistoon, puh. 014 218 258 tai sähköposti ksn@ksn.fi.

Kehitysvammaiset henkilöt

Järjestämme neljä kertaa vuodessa kaiken kansan selkokielisiä jumalanpalveluksia. Kehitysvammaisten leiripäivää vietämme elokuussa. Keski-Suomen seurakuntien kehitysvammaistyön pappi on Maarit Nuopponen.

Yhteystiedot: maarit.nuopponen@evl.fi, puh. 045 657 5715, os. Pajakatu 9, 44200 Suolahti.

Viittomakieliset seurakuntalaiset

Lapuan piirin (Lapuan hiippakunnan alue) kuurojenpappi on Marja Saukkonen.

Yhteystiedot: marja.saukkonen@evl.fi, Lapuan hiippakunnan toimisto: Kauppakatu 19 C, 3.kerros, 40100 Jyväskylä

Viittomakieliset videopuhelut:

• Messenger: Marja Kuurojenpappi Saukkonen
  • Skype: marja.kuurojenpappi
  • WhatsApp: 0400 241401

Ruokapäivät

KESKIVIIKKOISIN

• Lievestuoreen kirkolla klo 11-12
  • Leppäveden seurakuntakodilla klo 11-12
  • Konneveden Havurinteellä joka toinen keskiviikko klo 11-12 Keskiviikon keittolounas -yhteisöruokailu

TORSTAISIN

• Laukaan seurakuntatalolla klo 11-12