Hautausmaapalvelut

Laukaan hautaustoimen tarjoamia palveluja ovat hautaaminen, hautarekisterin ylläpito, hautojen hoito ja asiakaspalvelu.

Hautaaminen

Hautajaisiin liittyvät asiat hoidetaan seurakuntatoimistossa ja taloustoimistossa.

Seurakuntatoimistossa varataan hautajaispäivä ja -aika sekä pappi ja kanttori.

Taloustoimistossa sovitaan hautapaikka. Lievestuoreella Kelkkamäen hautausmaan hautapaikkavaraukset hoidetaan hautausmaanhoitajan kanssa. Lisätietoja hautapaikoista täältä. Mikäli haluat tutustua tarkemmin hautaan siunaamiseen, niin löydät lisätietoja täältä.

Hautojen hoito

Seurakunta tarjoaa omaisille haudan kesäaikaista hoitopalvelua.

Hoitosopimuksen voi valita kolmesta vaihtoehdosta:

• A kasteluhoito
  • B kukkahoito
  • C perennahoito

Hautojenhoitohinnaston löydät täältä.
Hoitosopimuksen voi tehdä ottamalla yhteyttä taloustoimistoon.

Hautarekisterin ylläpito

Hautaustoimen lakisääteisenä tehtävänä on ylläpitää hautapaikka- ja vainajarekisteriä.

Hautapaikka ja vainajatietoja luovutetaan lähiomaisille ja sukututkimuskäyttöön.

Hautapaikka- ja vainajatietojen tiedustelut taloustoimistosta.

Asiakaspalvelu

Mieltä askarruttavissa asioissa voit ottaa yhteyttä seurakuntatoimistoon (toimituksista sopiminen) ja taloustoimistoon (hautapaikka- ja haudanhoitoasiat). Yhteystiedot löydät täältä.

Asioita voi tiedustella myös hautausmaan vastaavalta työntekijältä, erityisesti hautojen hoitoon liittyvissä kysymyksissä.

Erityisammattimies
Kauppatie 38