Tilojen vuokraus

Laukaan seurakunta vuokraa tiloja erilaisten perhetilaisuuksien järjestämiseen. Voit toteuttaa juhlan itse tai yhdessä pitopalvelun kanssa. Seurakunta ei tarjoa pitopalvelua.

Seurakunnan kirkkoja ja muita sakraaleja tiloja saa käyttää vain kristillisiin tarkoitukseen. Alkoholijuomien tarjoilu ei ole sallittua seurakunnan tiloissa.

Seurakunnan tilojen varaukset hoidetaan Laukaan seurakuntatoimiston kautta puh. 0400 821 132 (ma-pe 9-12), Papinniemen leirikeskuksen varaukset numerosta 050 4370 872 (ma-to 9-15).

Vuokrattavia tilojamme

Laukaan seurakuntataloLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Leppäveden seurakuntakotiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lievestuoreen kirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Papinniemen leirikeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tilavuokrauksen hinnastot

Tilat ovat käytettävissä klo 721. Käyttömaksu sisältää tilojen käytön kuuden tunnin ajan. Sen yli menevästä ajasta veloitamme 40 euroa/h. Käyttömaksuveloitus alkaa etukäteen sovitun tuloajan mukaisesti.

Varattujen tilojen asiakasavaimet saa kuittausta vastaan ja esittämällä henkilötodistuksen. Avaimet palautetaan sovittuun toimipisteeseen seuraavana arkipäivänä.

Tiloihin on mahdollista käydä tutustumassa etukäteen arkisin klo 815. Ajasta tulee sopia etukäteen keittiöhenkilökunnan kanssa viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta.

Tilojen käyttömaksut sisältävät alv:n 24 %.

Huom! Laukaan seurakunnan jäsenet saavat hinnoista 50 %:n alennuksen (ei koske Papinniemen leirikeskusta).*

Laukaan seurakuntatalo

• Seurakuntasali: 200 euroa
  • Seurakuntasali ja kahvio (120 henkeä): 300 euroa
  • Kahvio (36 henkeä): 200 euroa
  • Seurakuntasali, kahvio ja neuvotteluhuone: 330 euroa

Leppäveden seurakuntakoti

• Sali (32 henkeä): 150 euroa

Lievestuoreen kirkko

• Kahvio (70 henkeä): 190 euroa
  • Kirkkosali ja kahvio (100 henkeä): 220 euroa

Pöytäliinojen pesulakorvaus 7,50 euroa/kg

Papinniemen leirikeskus

Tilojen käyttömaksu omatoimiryhmille

Päärakennus: 140 euroa/vrk
Saunat (sis. takkapuut): 40 euroa/sauna/lämmityskerta
Leirikappeli: 202 euroa/seurakuntaan kuulumattoman järjestämä tilaisuus

Huom! Leirikappelin käytöstä on sovittava leirikeskusvastaavan kanssa.

Yöpyminen

Omat liinavaatteet, ei sisällä aamupalaa:

• Aikuiset: 35 euroa
  • 4–12-vuotiaat: 17,50 euroa
  • Alle 4-vuotiaat ilmaiseksi

Liinavaatteet (sis. pyyhkeet) 12 euroa,  pöytäliinojen pesulakorvaus 7,50 euroa/kg

*Alennuksen saa

• kastejuhlissa, kun jompikumpi lapsen huoltajista on Laukaan seurakunnan jäsen (yli 4 tuntia menevästä ajasta veloitamme 20 euroa/tunti)
  • hääjuhlissa, kun vähintään toinen kihlakumppaneista on Laukaan seurakunnan jäsen.
  • hautaansiunaamis- ja muistotilaisuutta järjestettäessä, kun vainaja oli Laukaan seurakunnan jäsen.
  • syntymäpäiväjuhlia ja muita vastaavia tilaisuuksia järjestettäessä, kun juhlittava henkilö on Laukaan seurakunnan jäsen.

Tärkeää tietoa tilaisuuden järjestäjille

• Seurakunnan keittiötilat on rekisteröity elintarvikelain (23/2006) 13 § 1 momentin mukaisesti elintarvikehuoneistoksi. Keittiöön tulee nimetä vastuuhenkilö, joka vastaa toiminnallaan asianmukaisesta keittiötyöskentelystä. Hänen on hyvä olla mukana opastuskäynnillä.
  • Opastuskäynnillä saatte tarkemman ohjeistuksen tilojen sekä keittiön koneiden ja laitteiden käytöstä.
  • Huomioittehan, että tilaisuuden aikana seurakunnan henkilökuntaa ei ole paikalla. Varaattehan opastuskäynnille riittävästi aikaa (vähintään 30 min).
  • Voitte järjestää tilat haluamallanne tavalla. Alkuperäinen järjestys tulee kuitenkin palauttaa tilaisuuden päätyttyä.
  • Tilaisuuksissa, joissa tehdään esivalmisteluja jo edellispäivänä, ei tehdä seurakunnan toimesta välisiivouksia. Keittiötilojen loppusiivouksesta vastaa tilaisuuden järjestäjä, muista tiloista seurakunnan henkilökunta.
  • Tilaisuuden järjestäjä on vastuussa tilojen asianmukaisesta käytöstä. Jos tilasta poistuu esimerkiksi kirkkoon tai kappeliin, tulee järjestäjän huolehtia siitä, että tila ei jää ilman valvontaa.
  • Alkoholijuomien tarjoilu ei ole sallittua seurakunnan tiloissa.
  • Mahdollisesta juhlaliputuksesta vastaa tilaisuuden järjestäjä.

Seurakunnan keittiöhenkilökunnan yhteystiedot

Lisätietoja seurakunnan tiloista.

Hyvä tilaisuuden järjestäjä - ladattava ohjeLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tilojemme Oiva-raportit löytyvät Ruokaviraston Oiva-sivustoltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Valkoinen kermakakku, jonka koristeena kaksi keltaista ruusua.
Kuva: Katja Lindqvist