Rippijuhlat

Laukaan seurakunnassa rippikoulun käy yli 80 % ikäluokasta. Rippileirit järjestetään seurakunnan omassa leirikeskuksessa Papinniemessä. Rippileirejä järjestetään kesällä sekä hiihtoloman aikaan. Nuoret jotka eivät halua leirimuotoiseen rippikouluun, voivat käydä päivärippikoulun. Rippileiri on noin viikon mittainen ja se huipentuu konfirmaatiojuhlaan.

Rippikoululainen saa rippikoulupassin, johon hän kerää merkkejä mm. erilaisista tapahtumista, jumalanpalveluksista ja nuortenilloista.

Rippikoulussa on vahvasti esillä kolme teemaa: usko - elämä - rukous, joiden äärellä hiljennyttään, ihmetellään ja opitaan uutta. Rippikoulu päättyy konfirmaatioon eli rippikoulun päätösjuhlaan. Siinä on kysymys kasteen vahvistamisesta.

Rippijuhlan voi järjestää kotona tai esim. seurakunnan tiloissa. Seurakunnan tilojen vuokraamisesta saa lisätietoja seurakuntatoimistosta.

Rippikoulusta lisätietoja antavat nuorisotyönohjaajat sekä papit. Tutustu myös sivustomme rippikoulu-osioon.

kirkko

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Rippijuhlien järjestäminen