Diakoniatyöntekijät ja lähetyssihteeri

Diakoniatyöntekijöiden puoleen voi kääntyä käytännöllisen ja taloudellisen tuen tarpeessa, yksinäisyyden, mielenterveysongelmien, päihteiden, ihmissuhdevaikeuksien, elämänkriisien ja erilaisten ongelmien kohdatessa. Diakoniatyöntekijät tekevät kotikäyntejä sekä järjestävät erilaista ryhmä-, leiri- ja retkitoimintaa. Diakoniatyöntekijän tavoitat avoimella vastaanotolla tai sopimalla tapaamisajan.

Lähetyssihteeri toimii yhteyshenkilönä maailmalla toimivien lähetystyöntekijöiden ja lähettäjäseurakunnan välillä sekä organisoi lähetyksen toimintaa seurakunnassa. Lähetystyön hyväksi voi toimia monella tavalla. Voit osallistua lähetyksen käsityöpiireihin, ompeluseuroihin, myyjäisiin ja muihin tapahtumiin, tehdä tuotteita myyntiin, rukoilla lähettien ja työn puolesta, kertoa viestiä eteenpäin tai ideoida uusia tapoja toimia.

Päivi Kivilahti

Vs. lähetyssihteeri-diakoni