Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana (Room. 10:17)

Usko Jumalaan on kuin lapsen luottamusta siihen, että vanhemmat pitävät minusta huolta. Ihminen voi samalla tavalla turvautua Jumalaan ja hänen huolenpitoon.

Usko voi olla yllättävä apu silloin, kun elämässä tapahtuu jotain yllättävää. Usko on läsnä myös elämän hyvissä hetkissä, ilossa ja rakkaudessa. Usko ja rukous auttavat tekemään oikeita valintoja ja antavat voimia kulkea eteenpäin.

Usko syntyy ennen kaikkea evankeliumia kuulemalla. Seurakunnan yhteinen jumalanpalvelus tarjoaa tähän hyvän mahdollisuuden. Seurakunta on yhteisö, osa maailmanlaajaa Kristuksen kirkkoa, jonka yhteinen usko kannattelee ihmistä silloinkin, kun oma usko horjuu.

HiljentyminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Jumalan puoleen kääntymistä. Se voi olla yhdessä rukoilemista jumalanpalveluksessa, hiljaista rukousta metsän siimeksessä tai vaikkapa hartauden kuuntelemista nettisivuilta.

risti kädessä
Risti on kristinuskon tärkein symboli

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan. Lue lisää siitä, mitä on kristinuskoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja mitä tarkoittaa luterilaisuus.