Vapaaehtoistyö Laukaan seurakunnassa

Laukaan seurakunnassa on jo nyt virkeää vapaaehtoistoimintaa. Silti mukaan mahtuu uusia ideoita ja tekijöitä. Seurakunta on pinta-alaltaan laaja, joten vapaaehtoistyön tehtävätkin ovat monipuolisia. Eri alueilta löytyy hieman erilaisia tehtäviä.

Vapaaehtoisena voit toimia muun muassa monenlaisissa tehtävissä jumalanpalveluksessa, isosena, palvelevassa puhelimessa, kirpputorilla myyjänä, käsitöitä tehden, talkoolaisena ja monissa muissa tehtävissä. Tehtävä voi olla pieni tai suuri, voit osallistua johonkin tapahtumaan kerran vuodessa tai säännöllisesti viikoittain.

Vapaaehtoistyötä ei tarvitse tehdä yksin: tukenasi ovat seurakunnan työntekijät. Järjestämme vapaaehtoisille koulutusta, retkiä ja muuta mukavaa toimintaa.

Kuka voi tehdä vapaaehtoistyötä?

Periaatteessa kuka vain voi tulla seurakunnan vapaaehtoiseksi: tavallisen ihmisen taidot riittävät. Olemme myös erittäin kiinnostuneita, jos sinulla on jokin idea toiminnaksi, jonka haluaisit toteuttaa. Tule rohkeasti mukaan ja kerro toiveesi meille!

Kiinnostuitko? Täyttämällä tämän vapaaehtoistyön lomakkeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä olet jo askeleen lähempänä vapaaehtoistyötä. Kiitos, kun olet mukana.

Kolme henkilöä maalaa pahviin kuvioita pöydän ääressä.
Tarjolla monenlaista toimintaa. Vapaaehtoistehtäviä voi toteuttaa mm. maalaamalla pääiäisvaelluksen kulisseja.

Diakoniatyöntekijä-vapaaehtoistyön koordinaattori
Kauppatie 38