Kirkkoneuvostolta 3000 euroa Ukrainan sodan uhrien auttamiseksi

Laukaan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti eilisessä kokouksessaan lahjoittaa käyttövaroistaan 3000 euroa Ukrainan sodan uhrien auttamiseksi Kirkon ulkomaanavun kautta.

Laukaan seurakunnan kolmessa kirkossa kerättiin kolehti samaan tarkoitukseen maaliskuun alussa.

Kolehteja ja muita vastaavia tuloja kerätään myös jatkossa Ukrainan sodan uhrien auttamiseksi. Esimerkiksi seurakunnan kanttorien 8.4. pidettävän konsertin kahvituksen tulot ohjataan tähän tarkoitukseen.

Avun tarvetta on mahdollisesti myöhemmin paikallisesti, mikäli Laukaan kunnan alueelle tulee turvapaikanhakijoita. Heitä voidaan silloin tukea esimerkiksi Laukaan seurakunnan diakoniarahaston kautta rahaston periaatteiden mukaisesti.

Fri Apr 01 17:44:00 EEST 2022