Ahoniemen leirikeskus myyntiin

Ahoniemi Kuva1.jpg

Ahoniemen leirikeskus on vanha Kellankosken kansakoulu.

Laukaan seurakunnan kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan viime viikolla myydä Ahoniemen leirikeskuksen. Päätös oli kirkkoneuvoston esityksen mukainen.
Leirikeskus sijaitsee luonnonkauniilla paikalla lähellä Etelä-Konneveden kansallispuistoa. Leirikeskusta remontoitiin vuonna 1990. Siellä on järjestetty seurakunnan leirejä ja muuta toimintaa. Myös muut yhteisöt ja yksityiset henkilöt ovat vuokranneet sitä muun muassa juhlakäyttöön. Kiinteistön myynti vaatii kirkkohallituksen vahvistuksen. Leirikeskus on ollut myynnissä jo Konneveden seurakunnan aikana.

Kirkkovaltuusto hyväksyi seurakunnan henkilöstösuunnitelman vuodelle 2022. Siinä jatketaan varautumista tiukkenevaan talouteen ja toimintaympäristön muutoksiin, kuten Laukaan väestön ja seurakunnan jäsenmäärän vähentymiseen. Toimenkuvia päivitetään ja ostopalvelujen lisäämistä harkitaan tapauskohtaisesti. Kiinteistöjä seurakunta on jo myynyt ja myös henkilöstökuluja on vähennetty.  Vuosina 2010 – 2021 Laukaassa on jo vähennetty 7,7 virkaa tai tointa. Konnevedellä em. aikana on vähennetty kolme virkaa tai tointa. Lisäksi osa tehtävistä on hoidettu ostopalveluperiaatteella.

Kirkkovaltuusto hyväksyi Laukaan kirkon sisätilamuutosehdotuksen. Sille on jo Museovirasto puolto, mutta esitys lähetetään vielä kirkkohallituksen hyväksyttäväksi.

Eilen kokoontui myös Laukaan seurakunnan kirkkoneuvosto, joka päätti puoltaa Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulilta tullutta pyyntöä myöntää kappalainen Hanna Laaksolle virkavapautta ajalle 1.8.2022 - 28.2.2023, jolloin Hanna Laakso toimisi Hankasalmen seurakunnan vt. kirkkoherrana.

2022-06-06 08:44:00.0