Nimikkolähetit tuovat terveisiä Afrikasta ja Välimereltä

Botswanassa asuva Laukaan seurakunnan nimikkolähetti Marja Alastalo vierailee Laukaassa ensi viikonloppuna. Kreikassa työskentelevät Bella ja Faisal Masih vierailevat Laukaassa elokuussa.

Marja Alastalo vierailee Laukaassa ensi viikonloppuna

Marja Alastalo saarnaa sunnuntaina 10.7. kello 18 alkavassa messussa Laukaan kirkossa.

”Koen olevani yksi seurakunnan työntekijöistä, vaikka toimin kaukana eteläisessä Afrikassa”, sanoo lähes 30 vuotta Laukaan seurakunnan nimikkolähettinä työskennellyt Marja Alastalo. Hän vierailee Laukaassa 8.-10.7.

”On ihanaa tavata työtovereita ja työni tukijoita, myös niitä, jotka olivat lähettämässä minua 28 vuotta sitten. Olen hämmästynyt ja valtavan kiitollinen heidän pitkäaikaisesta sitoutumisestaan tähän yhteiseen työhön. Se on todellista sitoutumista.”

Muuramessa luokanopettajana toiminut Marja Alastalo lähti työhön Botswanaan vuonna 1994. Laukaan seurakunta on tukenut hänen työtään alusta asti.

Työ laajentunut sisällöllisesti ja alueellisesti

Botswanassa hän työskenteli aluksi suomalaislasten opettajana ja myöhemmin kummilapsityössä ja lukutaitotyössä. Nykyisin hänen laajaan työkenttäänsä kuuluvat muun muassa hankkeiden seuranta, Suomen Lähetysseuran työntekijöiden hallinnollisena esihenkilönä toimiminen ja hankehallinon asiantuntijatiimin johtaminen itäisen ja eteläisen Afrikan alueella.

Hankkeita ovat esimerkiksi syrjäytymisvaarassa olevien lasten hanke Botswanassa ja teologiopiskelijoiden stipendiopintojen seuraaminen Namibiassa.

Marja Alastalo kertoo työstään rippikoululeirillä Papinniemessä perjantaina 8.7. Lauantaina 9.7. hän on seurakunnan teltalla Konneveden savottamarkkinoilla.  Sunnuntaina 10.7 Marja saarnaa Laukaan kirkon messussa kello 18.

Masihin perhe Laukaaseen elokuussa

Laukaan seurakunnan nimikkolähetteinä toimivat myös Bella ja Faisal Masih, jotka työskentelevät pakolaisten parissa Kreikassa. Masihit kertovat työstään perjantaina 12.8. kello 17 Laukaan seurakuntatalolla.

Nimikkolähetti on lähetystyöntekijä, jota seurakunta on sitoutunut tukemaan taloudellisesti, henkisesti ja hengellisesti ja josta seurakunta on tehnyt sopimuksen lähetysjärjestön kanssa.

Faisal ja Bella Masih sekä heidän poikansa Josh auttavat pakolaisia ja siirtolaisia Kreikassa.

2022-07-05 10:03:00.0