Kansa juhli satavuotista kirkkoa Konnevedellä

Graniittikirkko oli täynnä väkeä juhlamessussa.

Konneveden kirkon satavuotisjuhlat

Juhlatunnelma syntyy, kun kirkko on täynnä ihmisiä.

Konneveden kirkossa vietettiin sunnuntaina 10.7. 2022 kansanjuhlaa kirkon satavuotisen historian kunniaksi. Väkeä oli koolla runsaat 160 henkeä, joukossa paljon kesäkonnevetisiä. Lievestuoreelta ja Laukaasta oli yhteiskuljetuksella matkannut juhliin yli 20 henkeä.

Graniittikirkko oli täynnä väkeä juhlamessussa, jossa saarnasi kirkkoherra Harri Romar, avustavana pappina toimi Eemil Vähäjylkkä ja kanttorina Matti Kakko. Avustajina tekstien luvussa ja ehtoollisen jakamisessa toimivat Raija Liuhala, Sanna-Maria Hintikka ja Tuula Korhonen. Lumous-kuoro loi lauluillaan juhlatunnelmaa, kuten myös seurakunnan kanttorit Pirkko Meriläinen, Hannu Tervo ja Hannu Tenkanen.

Messun jälkeen pihalla nautittiin juhlakahvit hyvässä säässä, vain muutama sadepisara putosi maahan. Seurakunnan puhtauspalvelupäällikkö Elisa Pollari tiimeineen oli loihtinut kirkon historiaa ilmentävän runsaan kahvitarjoilun, jonka aineksina oli muun muassa konnevetistä ruisleipää sekä laukaalaista lohta ja maalaiskananmunia.

Olipa hieno juhla, kuului monen seurakuntalaisen suusta.

Seurakunta oli mukana oman teltan kanssa myös Savottamarkkinoilla. Siellä vetonauloina olivat kahvit, vesipullot Laukaan seurakunnan etiketeillä sekä kilpailu Konneveden kirkon tunnistamisesta. Hyviä juttutuokioita syntyi seurakunnan työntekijöiden ja markkinaväen kanssa. Teltalla päivystivät Johanna Jääskä, Ritva Manninen, Sari Sainia ja Hanna Laakso.

2022-07-18 14:19:00.0