Laukaan seurakunta myy metsätilan Nammo Vihtavuori Oy:lle

Nammo Vihtavuori Oy:n tarjous metsätilasta on 250 000 euroa.

Laukaan seurakunnan kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan torstaina 31.8.2023 hyväksyä Nammo Vihtavuori Oy:n tekemän ostotarjouksen seurakunnan omistamasta metsätilasta. Metsätilan pinta-ala on n. 19 ha. Nammo Vihtavuori Oy:n tarjous on 250 000 euroa, ja oston ehtona on, että Nammo Vihtavuori Oy:n hallitus hyväksyy kaupan. Metsätila sijaitsee välittömästi tehdasalueen vieressä, ja osa siitä on pysyvässä suojelussa.

Lisäksi kirkkovaltuusto päätti perustaa seurakuntaan kappalaisen viran samalla, kun yksi seurakuntapastorin virka lakkautetaan. Uusi kappalainen tulisi toimimaan papin tehtäviensä lisäksi kirkkoherran tukena seurakunnan toiminnan suunnittelussa, valmistelussa ja toteuttamisessa. Uuden viran avaamisen valmistelua varten perustettiin työryhmä. Virka tulee haettavaksi myöhemmin syksyllä.

- Seurakunnassa on tarvetta paitsi pappistyövoimalle myös hallintoon keskittyvälle työlle. Siksi tähän virkaan tulisi kuulumaan nimenomaan myös hallinnollisia tehtäviä, täsmentää kirkkoherra Harri Romar.

Päivi Anttonen
Päivi Anttonen