Susanna Värre-Kierros valittiin Laukaan seurakunnan kappalaiseksi

Susanna Värre-Kierroksen kuva

Tiistaina 13.2.2024 kokoontunut Laukaan seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi seurakunnan uudeksi kappalaiseksi Susanna Värre-Kierroksen. Värre-Kierros on työskennellyt seurakunnan seurakuntapastorina vuodesta 2013 lähtien. Lisäksi hän on toiminut kappalaisen sijaisena. Virkaa haki kolme hakijaa, joista yksi veti hakemuksensa pois tammikuussa.

Kappalaisen virka on seurakunnassa uusi, ja siihen sisältyy sekä papin perustehtäviä että hallinnollisia tehtäviä. Virkapaikka on Laukaan seurakuntatalolla.

Värre-Kierros aloittaa uudessa tehtävässä 1.4.2024 päätöksen saatua lainvoiman.

Kirkkovaltuusto piti tiistaina myös erillisen kokouksen, jossa toimitettiin hiippakuntavaltuuston maallikkojäsenten ja kirkolliskokouksen maallikkoedustajien vaali. Kirkkovaltuuston jäsen Karoliina Vallipuro tuli valituksi kirkolliskokouksen maallikkoedustajaksi sekä hiippakuntavaltuuston maallikkojäseneksi. Vallipuro edustaa Avara kirkko -ryhmää.

Lapuan hiippakunnan vaalitulokset: https://www.lapuanhiippakunta.fi/ajankohtaista/vaalitulokset-14-2-2024/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkovaltuuston kokouksen pöytäkirja löytyy päätöksenteko-osiosta.

Harri Romar
Harri Romar