Kevät-Miikkulan juhla ja tutustuminen tsasounaan

ke 8.5. klo 17.00
Kevät-Miikkulan mainoskuva, jossa talo metsän keskellä.

Ortodoksinen rukoushuone, Lievestuore

Tervetuloa viettämään yhdessä Jyväskylän ortodoksisen kirkon kanssa "kevät-Miikkulan" juhlaa Lievestuoreen tsasounaan, os. Mäkikalliontie 11. Ohjelmassa yhteinen ehtoopalvelus, jonka jälkeen vapaata seurustelua ja ruokailua.

Lievestuoreen ortodoksisella rukoushuoneella vietetään keskiviikkona 8.5.2024 klo 17 alkaen kaikille avointa, ekumeenishenkistä "kevät-Miikkulan" juhlaa. Rukoushuoneella toimitetaan ehtoopalvelus, joka kestää noin 35 minuuttia. Palveluksen jälkeen rukoushuoneen ovet ovat auki tutustumista varten ja pihapiirissä on tarjolla makkaraa, pientä purtavaa ja lämpimiä juomia.

Rintamamiestalon alakertaan sisustettu rukoushuone on vihitty käyttöön vuonna 1962. Ikonit ovat pääosin peräisin Karjalan pyhäkköjen evakuoidusta esineistöstä. Rukoushuone on ollut seurakunnan käytössä puoli vuosisataa. Onko sinulla valokuvia tai tarinoita, jotka liittyvät Lievestuoreen ortodokseihin tai rukoushuoneeseen? Tervetuloa muistelemaan ja nauttimaan ennen kaikkea yhteisestä kevätillasta.

Tapahtuman järjestää Jyväskylän ortodoksinen seurakunta yhteistyössä Laukaan evankelisluterilaisen seurakunnan ja Lievestuoreen Karjalaiset ry:n kanssa. Rukoushuoneen osoite: Mäkikalliontie 11, 41400 Lievestuore

Lisätiedot: isä Joonas, joonas.ratilainen@ort.fi, puh. 050 564 7395

Lämpimästi tervetuloa!