Juhlavuoden Minun seurakuntani -valokuvaushaaste käynnistyy

Laukaan seurakunta viettää tänä vuonna 430-vuotisjuhliaan. Juhlan kunniaksi käynnistämme kaikille seurakuntalaisille suunnatun valokuvaushaasteen ”Minun seurakuntani”, jossa keräämme valokuvia esiteltäväksi juhlanäyttelyyn! Näyttely on esillä Laukaan seurakunnan 430-juhlaviikoilla lokakuussa Laukaassa ja sen jälkeen myös muissa seurakunnan toimipaikoissa.

Kuvassa ruoka- ja puhtauspalvelutyöntekijä Anu Pylvänäinen sekä Helena ja Otso Pääkkönen laittamassa salaat...

Lievestuoreella ruokapäivien toteutukseen osallistuvat Lievestuoreen Eläkkeensaajien ja Eläkeliiton aktiivit. Kuvassa ruoka- ja puhtauspalvelutyöntekijä Anu Pylvänäinen sekä Helena ja Otso Pääkkönen. Kuva: Sari Lehtelä

Mitä seurakuntalaisuus sinulle merkitsee? Millaista on olla Laukaan seurakunnan jäsen ja miksi se on tärkeää? Miten sinä olet mukana seurakunnan toiminnassa? Mikä seurakunnan toiminnassa sinua puhuttelee?  Esimerkiksi näihin kysymyksiin voit vastata valokuvien avulla.

Lähetä sähköisessä muodossa olevat kuvat osoitteeseen tiedotus.laukaa@evl.fi 17.9.2023 mennessä. Voit osallistua haasteeseen 1-5 kuvalla. Jätäthän kuvan tai kuvien toimituksen yhteydessä myös yhteystietosi, sillä sopivimpia otoksia tulemme pyytämään palkkiota vastaan myös seurakunnan viestintään! Kuvien julkaisun yhteydessä mainitsemme aina kuvaajan nimen. Kerro myös, missä tilanteessa ja milloin kuva on otettu. Palkitsemme myös kaikki valokuvanäyttelyyn valitut kuvat.

Muista nämä asiat:

• Kuvan tulee olla sinun ottamasi, jotta tekijänoikeudet valokuvaan ovat sinulla.
  • Julkisissa tiloissa saa kuvata vapaasti, mutta hyvä tapa on aina kysyä lupa kuvissa tunnistettavasti olevilta henkilöiltä ja suostumus kuvan käyttöön tässä yhteydessä.
  • Jos kuvassa esiintyy alaikäisiä lapsia tai nuoria, tarvitaan myös huoltajan lupa.

Ellet halua osallistua kuvillasi valokuvanäyttelyn kokoamiseen, voit kuitenkin jakaa teemaan liittyviä kuvia sosiaalisessa mediassa käyttäen hashtagia #MinunSeurakuntani430. Näistä kuvista muodostuu siten oma valokuvakoosteensa myös someen.

Kirsi-Marja Nurminen
Kirsi-Marja Nurminen